Selasa, 2 Februari 2010

SAMBUT TAHUN BARU CARA UMNO/BN DAN SEKUTUNYA ...




Umno membuat sambutan tahun baru yang lalu di pantai tanjung dawai. dengan konsert hiburan sehinnga lewat malam. tanpa menghormati malam tersebut. di mana malam tahun baru adalah jatuhnya pada malam jumaat, tiada majlis kesyukuran ataupun bacaan yaasin, hanya hiburan semata-mata di sajikan kepada penduduk tanjung dawai. telah di ketahui remaja di situ majoritinya sosial, maka umno terus menggunakan cara tersebut bagi mengembalikan kealpaan mereka.
pada tanggal 12 tengah malam, bunga api di dipersembahkan bersama sorakkan hadirin. dari mana mai duit tu? duit umno ka? lu pikirlah sendiri. kos tinggi tu bang... majlis di rasmikan oleh ketua umno bahagian merbok. ntah mana hilangnya kesyukuran kita, kesedaran kita dan keazaman kita pada malam itu. yang ada hanya keseronokkan seketika, kealpaan dan hpembaziran di saat ekonomi kita yang kian meleset.
Kalau kat merbok yang kecik ni pun kita mampu buat pembaziran, macam mana la kalau umno buat peringkat negeri. kompon belanja juta. peringkat "1 malaysia" mestilah ratus juta. belanja? rakyat tanggung. sambutan tahun baru oleh umno peringkat bahagian (di tanjung dawai) mengalahkan sambutan tahun baru kerajaan negeri (di jam besar sungai petani). dari segi belanjanya, hiburannya dan pembazirannya... wow....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan